Omweggetje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van ronnyenmarc - WaarBenJij.nu Omweggetje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van ronnyenmarc - WaarBenJij.nu

Omweggetje

Door: Marc en Ronny

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ronny: Vanmorgen uit Dunedin vertrokken richting Cristchurch en we moesten al gelijk een heel eind klimmen. We zijn na 75 km gestopt bij de Moeraky boulders grote ronde stenen op het strand. Nog even koffie gedronken in het restaurant want het was stervens koud op het strand. In het souvenier winkeltje gaan kijken en een vest gekocht. De verkoopster was nieuwsgierig en vroeg waar we naar toe gingen ( doen ze hier bijna allemaal) En zei dat het een saaie route was naar Christchurch zo langs de kust. Ze wist een veel mooiere route van ongeveer anderhalf uur om. Nou het was vanaf Moeraky nog 250 km naar Cristchurch en we waren al een dik uur op de alternatieve route en ik zag een bordje 370 km naar Christchurch. We zijn ook nog langs een grote rotswand van mergel gekomen en als je goed keek stonden er nog wat Maori tekeningen op. Die waren van begin negentiende eeuw. Er staat weer een zeer harde en stevige wind hier in de bergen. We worden af en toe de andere weghelft opgeblazen en steil tegen de wind in kan de camper niet harder dan 75 km. Het is een 3,6 liter maar hij is veel te licht voor de omgeving hier. We zijn gestopt bij Lake Tekapo een mooi uitzicht hier maar het waait nog steeds heel erg hard. Vandaag toch zo'n 350 km gereden. Het word weer een beetje dun met de reacties worden wij zo saai???? He Jos hoe hou jij dat in de gaten als ik de laatste 3 bezoekers ben van die site? Het dunt wel aardig uit bij heren 2 dadelijk moet ik nog mee gaan doen.. Ik vind het wel weer genoeg en toedeledokie maar weer.xxx

P.S. He ons niet hoest met de knie?

Marc: We zouden eigenlijk nog een dag/nacht in Dunedin blijven, maar ik had het gisteren eigenlijk al weer gezien. Het zal er best gezellig zijn, maar we zagen niet die echt gezellige terrasjes van Nijmegen. De school was blijkbaar net uit, want het zag er zwart van de schoolkinderen, die je kunt herkennen aan de schoolkleding, dus Frans, die van jou zal dat straks ook aanmoeten. Heb je h'm zeker nog niet verteld!! We zijn dus vanmorgen vertrokken, en dankzij die verkoopster Bij Lake Tekapo aangekomen. Toch weer wat van het binnenland gezien dus. Onderweg nog wat van die beregeningsinstalaties gezien, die langzaam in een grote cirkel bewegen. eentje stond er vlak langs de weg, en dat ding leek wel een kilometer lang, en we hebben er toch wel een stuk of 10 a 20 gezien. Daarna eerst langs Lake Pukaki gereden met op de achtergrond Mount Cook, alleen was die niet te zien, want er hing een flinke bewolking, zoals jullie op de foto's kunnen zien. En daarna aangekomen bij Lake Tekapo. Beide lakes zijn strak blauw van kleur, zelfs ondanks die bewolking. Een geweldig gezicht. Wim, als je aanstaande dinsdag de dames gaat trainen, moet je vragen of ze ons nog kennen, want het valt wel tegen dat we niets van ze horen (op een paar berichtjes van team 1 na dan). Uit het oog, uit het......veld.....zeker. Over anderhalve week zullen we wel zien hoe het met hun conditie is gesteld. Ondanks dat ik er niet bij was zal het gisteren wel gezellig geweest zijn op de verjaardag van Liz, toch?? Het einde begint nu toch langzamerhand in zicht te komen, en de lenzen staan op mij te wachten, andersom in ieder geval wel, want die bril ben ik al helemaal beu. Groetjes, kusjes en het beste....

Groetjes Ronny en Marc

  • 28 Oktober 2006 - 07:32

    Team 1:

    ha trainers,
    nee hoor, het gaat nog steeds goed met ons, 2-2 gespeeld tegen atalante2.
    Jammer dat de zon niet schijnt bij jullie want dan zijn de lakes nog veel mooier,we zien veel bekende plaatjes terug.Nog veel plezier.
    groeten sil

  • 28 Oktober 2006 - 14:07

    Jos:

    Mooie foto`s.
    Voor mij mag je wel een paar van die ronde steentjes meebrengen , mooi voor in de tuin. Laat ze maar leeg lopen dan blaas ik ze wel weer op.
    Ronny, als ik op de site kijk telt deze er geen nummer bij.
    Groeten Jos

  • 28 Oktober 2006 - 15:14

    Pap En Mam:

    gaat alles nog oke oma heeft de foto;s allemaal gekeken ze vond het prachtig groetjes van ons

  • 28 Oktober 2006 - 16:43

    Theo V D:

    Hi guys,

    Ik blijf jullie regelmatig volgen, mooie foto-s jammer dat het weer niet zo goed is. Tja, met volleybal goed gestart, nu wat te druk op het werk maar dat komt wel weer goed.
    Mocht je voor Jos zo-n volleybal leeg laten lopen, wil ik er ook wel een. grt theo

  • 28 Oktober 2006 - 18:41

    Henk:

    hooi
    ik kijk vaak op de site naar de leuke foto´s en ik zou blij zijn als je weer terug ben op het werk want tussen die oudjes is het ook maar saai.. heel veel groetjes henk

  • 28 Oktober 2006 - 19:00

    Michel:

    He mannen,
    Voor het eerst gekeken en gelezen hoe jullie het maken.Gelukkig waait het met volleyen niet zo hard als nu daar. kijken
    jullie wel een beetje uit want we zien jullie graag terug. Ontspanningsclub draait prima met name de avonclub is bijna niet te doen met zijn tweeen, nog even en er is meer leiding dan jongens. Dus Ronnie voel je vooral niet schuldig, je mag dit jaar nog beter je best doen met de kerststukjes.
    Groetjes van het Hoog.

  • 28 Oktober 2006 - 19:17

    Phuong/Kids:

    We waren vandaag by Liz verjaardag geweest. Het was druk en gezellig!!!!Ome Maartin en Hanny/Veronque waren ook by.Je krijgt de groeten van hun.En ook van Huub Holla.Volgende week by My Linh thuis.Weer mooie foto's.

  • 28 Oktober 2006 - 20:05

    Ronald:

    hee camperboys volgens mij ligt er een ronde steen onder het gaspendaal als ik het zo hoor!flinke knikkers daar op da strand zeg.als je der zo een in het knikkerpotje rold heb je zeker gewonnen.marc je hebt het de hele tijd over lenzen maar ik heb maar een lens bestelt wa kel?nha merge dagje uit noar alda nou dan witte gij wel wer zat nie!!!nog veel plezier en tot morgen maar weer groeten van thuis

  • 28 Oktober 2006 - 22:46

    BOLLE:

    iK ZAL WEL WEER EEN DAG TE LAAT ZIJN MAAR AFIJN DE BEDOELING IS GOED.hET SCHIET AL WEER OP GAAT ALLEMAAAL WEL HEEL ERG SNEL.mAAR GENOTEN HEBBEN JULLIE DAT IS WEL TE LEZEN.ALLES HIER VERDER O.K. LIJKT WEL EEN HONDEN KENNEL HIER LOPEN ER OP MOMENT VIER.gENIET ER VAN EN TOCH BEN IK WEER BLIJ DAT IK JULLIE WEER ZIE.GROETJES AAN MARC EN TOT MAILS BOLLE LIEFS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 November 2006

Weer thuis!!

31 Oktober 2006

Ballonvaart!!

31 Oktober 2006

De laatste dagen

29 Oktober 2006

Het einde van de rit

28 Oktober 2006

Omweggetje

Actief sinds 16 Juli 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 21596

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2006 - 03 November 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: